Често задавани въпроси

За да Ви улесним максимално, изготвихме списък с най-често задавани въпроси от нашите клиенти при ползване на услугата.

Как се изпращат пари от офис на представител на Фактор И.Н.?

      1. 1. Намиране на представителство

    За да намерите офис на Фактор И.Н. близо до вас натиснете тук.

  1. Подгответе се за посещение в представителствотоПригответе със себе си следното:
    1. За всички изпращания:
      • валиден документ за самоличност със снимка;
      • цялото име на получателя по документ за самоличност и неговото местоположение;
      • сумата, която искате да изпратите и съответните такси.
    2. Ако изпращате парите до банкова сметка, трябва да разполагате с името на банката и номера на сметката на получателя1
    3. Ако изпращате до мобилен портфейл, трябва да имате номера на мобилния телефон и международния код за избиране
    4. Извършване на паричен превод

При необходимост попълнете формуляр за изпращане. Дайте на агента попълнения формуляр и съответната сума (с включени такси за паричния превод)

    1. Уведомяване на получателя

Запазете бележката и споделете с получателя 8-цифрения номер за справка за получаване на сумата. Средства, изпратени до банкова сметка или мобилен портфейл, се депозират директно в сметката.

Изискванията зависят от държавата и представителя. Обърнете се към представители на MoneyGram за подробности относно техните процедури и правила.
Когато попълвате формуляр за паричен превод, трябва да посочите точното име на получателя, съгласно документа за самоличност, който ще бъде представен при получаване на сумата.  Например John D. Smith НЕ Е същото като John David Smith.

Как мога да намеря офис на Фактор И.Н.?

Фактор И.Н. разполага с представители из цялата страна. За да намерите офис на представител близо до вас, използвайте локатора за намиране на офис в сайтът ни: офиси.

Колко струват паричните преводи с MoneyGram?

Таксите на MoneyGram зависят от мястото на изпращане и получаване и от размера на паричния превод.

Каква сума мога да преведа?

При изпращане до офис на представител максималната сума, която можете да изпращате, е приблизително 5000 евро.

При превод от тип изпращане над 1000 евро законът за мерки срещу изпиране на пари задължава представяне на декларация за произход на средства.

При превод от тип получаване се изисква копие на документ за самоличност.

Кога парите ще са на разположение при получателя?

Парите обикновено са налични за получаване в брой минути след успешното изпращане на превода, независимо от използвания начин на плащане.
Зависи от работното време на представителя и нормативните изисквания.

В каква валута се извършват преводите?

MoneyGram предлага възможност за изпращане и получаване на пари в различни валути в различни държави. За повече подробности относно валутните опции за вашия паричен превод се обърнете към представителя на MoneyGram. В България възможните валути за получаване на паричен превод са BGN,EUR и USD, като препоръчваме предварително да се информирате дали избраният от Вас офис предлага желаната валута.

Може ли лицето, на което изпращам пари, да избере валутата на паричния превод?

Не. Ако държавата, в която изпращате пари, позволява получаване в повече от един вид валута, вие като подател избирате валутата, в която да бъдат получени парите.

Как мога да разбера какви валути са налични за разплащане в държавата, в която изпращам пари?

За повече подробности относно валутните опции за вашия паричен превод се обърнете към нас.

Какво трябва да направя, ако лицето, на което изпращам пари, има проблем с приемането на превода?

  1. Уверете се, че сте предоставили правилния номер за справка/потвърждение.
  2. Предупредете получателя, че трябва да носи със себе си валиден документ за самоличност със снимка. Името на документа за самоличност трябва да съответства на името на лицето, на което изпращате пари.

Имайте предвид, че вашето име върху документа за паричния превод трябва да съответства точно на името върху официалния ви документ за самоличност. Изискванията зависят от държавата и представителя. Обърнете се към представителя на MoneyGram в съотвената държава за подробности относно техните процедури и правила. За допълнително съдействие се свържете с нас или позвънете на 0-700-17-412.

Какво ми е необходимо, за да получа паричен превод?

  1. За да получите паричен превод, трябва да разполагате със следното: официален документ за самоличност, на който е изписано законното ви име.
  2. Номерза справка – поискайте номера за справка от лицето, което ви е изпратило паричния превод. Имайте предвид, че вашето име върху документа за паричния превод, попълнено от лицето, изпращащо превода, трябва да съответства точно на името върху официалния ви документ за самоличност.

Номерът за справка е задължителен!

Как се получава паричен превод?

    1. Попитайте за номера за справка на вашия паричен превод. Лицето, което ви изпраща паричния превод разполага с този номер за справка.
    2. Посетете офис на MoneyGram. Не забравяйте да носите със себе си номера за справка и документ за самоличност.
    3. Попълнете формуляра за получаване на място в офиса и го предайте на представителя на MoneyGram, за да получите парите си.

От вас се изисква да представите документ за самоличност, обикновено един от следните:

  • паспорт;
  • шофьорска книжка;
  • лична карта или
  • друг официален документ за самоличност.

Може да се изисква от вас да покажете документ за адресна регистрация.
Обърнете се към местния представител на MoneyGram, за да разберете какъв вид документ за самоличност приемат и да научите подробности за техните правила и процедури.
Изискванията зависят от държавата и представителя. Обърнете се предварително към местния представител на MoneyGram за подробности относно техните процедури и правила.
Имайте предвид, че вашето име върху документа за паричния превод трябва да съответства точно на името върху официалния ви документ за самоличност.

Какво е фишинг?

Фишинг представлява вид онлайн измама, целяща да открадне вашата лична информация, например:

  • потребителски имена;
  • пароли;
  • данни на кредитни карти или
  • тайни въпроси и отговори.

Фишингът обикновено се осъществява чрез имейл, който изглежда сякаш е достоверен имейл от MoneyGram. Имейлът съдържа връзки, които ви пренасочват към фалшив уеб сайт, изглеждащ точно като оригиналния уеб сайт на MoneyGram.  Най-добре е да не щраквате върху връзките в имейла. Ако искате да посетите сайта ни, въведете адреса на уеб сайта в браузъра си, вместо да щраквате върху връзка в имейл.

Как мога да разпозная фишингът?

Ето някои неща, за които да следите, ако подозирате, че сте получили фишинг имейл:

  • връзки към уеб сайт с искане да потвърдите информацията за профила си;
  • връзки към уеб сайт с искане за номера на банкови сметки или кредитни карти, потребителски имена и пароли;
  • заплахи, че ако не потвърдите информацията за акаунта си, той ще бъде закрит;

Добра практика е никога да не щраквате върху връзки, които получавате с имейл. Вместо това въведете адреса на уеб сайта директно в интернет браузъра.

Как мога да предотвратя фишинга?

Най-добрият начин да избегнете последиците от фишинга е внимателно да преглеждате съобщенията, които получавате по имейл, за да се уверите, че не са фишинг измами, както и да се пазите от обичайните начини за измама.
Добра практика е никога да не щраквате върху връзки, които получавате с имейл. Вместо това въведете адреса на уеб сайта директно в интернет браузъра.

Какво трябва да направя, ако съм станал жертва на фишинг?

Ако подозирате, че сте получили фишинг имейл, не се колебайте изобщо – незабавно съобщете за него!

Кой може да вземе парите, преведени от мен?

Лицето, получаващо превод от MoneyGram, трябва да представи валиден документ за самоличност и известна информация за превода.
За да си осигурите надеждна защита, пазете в тайна цялата информация за паричния превод. Важно е да познавате лицето, на което изпращате парите.

Какво мога да направя, ако лицето, на което изпращам паричен превод и аз сме жертва на измама?

Може да използвате формуляра за връзка с нас, за да съобщите за измамна дейност,като изберете формуляра „Докладване на измами“ от падащото меню с типове искания*. Моля, посочете повече подробности в полето за коментари.
*Ако подозирате измама с паричен превод, който все още не е получен, се свържете с нашия Център за обслужване на клиенти на тел. 0-700-17-412, за да отмените незабавно превода.